gotland ,visby

Hej !  i veckan har jag varit med pappa till gotland :) vi var i visby  och kollade runt lite .Först gick vi in på sveriges största glass bar :) det var as god glass där ! :D sen gick vi  upp till centsum och jag kollade runt på lite klädafärer och hittade ett par jeans shorts och en bluse och ett bälte :) sen åkte vi med något tursit tåg . tåget körde dunt hella muren och berättade om visbys historia :) men efter rundan så skulle jag och pappa gå till baka till lastbilen , men det var en bra bitt att  gå så när vi passerade glass baren gick vi in och köpte en till glass ;) haha ¨båda var goda ;) sen gick vi resten av bitten till lastbilen och satt och väntade på färgan som skulle ta oss till nynäshamn :) och när vi väl kom om bord på färgan så vill jag gå upp på soldäck och sola lite satt där upp och solade drygt en timme :) sen gick vi in och åt . När vi var framme i nynäshamn ,fortsatte vi till eskelstuna där vi skulle lasta av  och sova . Sen på torsdagen for vi till jönköping och lastede och då var det varmt ! men det har det varit i stort sätt hella veckan :) sen efter vi hade lastat i jönköping så for vi ner till silekrog och stanade och sov sen idag åkte vi hem :)
nu kommer lite bilder från i veckan ;)
fick se lite gula ängar :)
och blåa ;)
 en fin solnedgång  fick vi när vi lämnade oskarshamn , på väg mot gotland :)
när vi stog på däck och kollade på solnedgången och oskarshamn kom det en båt med glada mäniskor som vinkade och skratade när vi kom .

jag på färgan ;) 
inne i färgan vi åkte med en ganska sen färga vi kom till visby kl 12 ungefär så det var inte så mycket folk ;)
när vi gick innanför murarna i visby :)

muren ;)

kusten :)
skulle gärna cykla runt på gotland ;)
det var mycket uppför när man skulle upp men att ta sej ner gick defenitivt mycker lättare ;)

en av ingångarna in till andra sidan av muren .
det här var sveriges största glass bar ;)

ganska suddig bild men ,men . det fanns iallafal väldigt mycket olika smaker och glassarna var super goda !! och den var hemmagjord ;)

jag tog honung,maräng och cheas cake smak på min glass ;) och pappa tog en mjukglass ;)
vi tog ju en glass på hemväge också och jag tror att det satt i hop med det andra det var som  samma hus men dom hade en annan ingång .

så här såg våra glassar ut min är långst bak och har skaeran skogsbär choklad och bubelgum ;) och pappa tog citronlakrits och en till men minns inte vad dt var ;)
så här såg viby ut när vi stog på frägan på väg mot nynäshamn .   men nu ska jag gå och lägga mej , godnatt ;) 


Kommentarer
Postat av: Minna

Svar: Haha ja, det är en jordgubbe och kolsyrat vatten. Det var ganska "kul" och ta kort på ;)

2010-07-03 @ 10:54:19
URL: http://axelinalina.blogg.se/
Postat av: malin

okej ;)

2010-07-06 @ 22:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0